Season 2

 

Gert Ysebaert en Koen Verwee: van concurrenten naar collega’s


S2E9 - Gert Ysebaert & Koen Verwee

Een boeiend gesprek met 2 CEO’s van Mediahuis.

 

Captain of Industry Thomas Leysen


S2E8 - Captain of Industry Thomas Leysen

Als voorzitter van Mediahuis is zijn naam onlosmakelijk verbonden met de geschiedenis van onze groep. Maar Thomas Leysen is ook voorzitter van KBC en Umicore. Al decennialang speelt hij een vooraanstaande rol in het economische debat in dit land. Hoog tijd dus voor een podcast met deze captain of industry.

 

Miniseries "Leading Ladies"


S2E7 - Leading Lady Liesbeth Van Impe

Voor de laatste aflevering van de miniserie ‘Leading Ladies’ gaan we op bezoek bij Liesbeth Van Impe, co-hoofdredacteur van Het Nieuwsblad. Zij spreekt gepassioneerd over de krant, over de nieuwe pijler Slimmer Leven, over experimenteren met podcasts, over de digitale realiteit van een krant. En ze vertelt ons ook hoe ze haar weekends vult in Molenbeek.
 

S2E6 - Leading Lady Corinne Verstraete

In de tweede aflevering van onze miniserie "Leading Ladies" gaan we op bezoek bij Corinne Verstraete, Managing Director van MediaCom België. Het is nog even wennen aangezien haar voorganger Christian Kevers 24 jaar lang op deze stoel zat. Het geeft ons de kans om onder andere te peilen naar haar inzichten omtrent enkele sectortrends en haar visie op de internationale sturing van het bedrijf.

S2E5 - Leading Lady Sylvie Irzi

Voor de tweede miniserie van Afrit10 gaan we in gesprek met een aantal Leading Ladies binnen de mediawereld. Sylvie Irzi, COO bij IPG Mediabrands, neemt het woord in deze eerste aflevering. “What you see is what you get” is haar lijfspreuk. Sylvie vertelt ons onder andere meer over de evolutie van programmatic buying, het HR-beleid bij IPG Mediabrands, voice als nieuw medium en de komst van Amazon.

 

Programmatic Insights


S2E4 - Programmatic Insights

Programmatic buying is dé toekomst. Maar wat is het juist?  In deze podcast onderwerpt onze collega Charlotte van Coevorden 4 experts aan enkele rake vragen rond programmatic buying. Op zoek naar antwoorden die al jouw twijfels rond programmatic zullen wegnemen.



 

Miniseries "Founding Fathers" 


S2E3 - Founding Father Harry Demey

In de laatste aflevering van de miniserie ‘Founding Fathers’ laten we Harry Demey aan het woord, één van de oprichters van LDV United. Harry is een echte brand inspirator en zette Antwerpen op de kaart in de creatieve wereld. Met meer dan 30 jaar ervaring binnen de sector vertelt hij in ware zeemansstijl hoe het voor hem allemaal begon en waarom hij nog steeds niet denkt aan stoppen.




S2E2 - Founding Fathers Björn Joos & Tom Willemkens

Bij reclamebureau Prophets streven ze naar de perfecte mix van creativiteit en digitale expertise. In deze tweede podcastaflevering van onze miniseries ‘Founding Fathers’ kom je te weten hoe Tom Willemkens en Björn Joos, de founding fathers van Prophets, dit proberen te verwezenlijken. We hebben het onder andere ook over hoe ze elkaar leerden kennen en de opstart van hun tweede bureau in Brussel.





S2E1 - Founding Father Marc Fauconnier

Voor onze eerste miniserie gingen we op zoek naar de ‘Founding Fathers’ van de Belgische reclamewereld. We starten onze reis bij de buren van FamousGrey waar CEO Marc Fauconnier ons ontvangt in zijn kapel te Groot-Bijgaarden. We hebben het met hem uiteraard over de oorsprong van zijn reclamebureau, dat 22 jaar geleden in het leven werd geroepen als LG&F. Daarnaast snijden we ook onderwerpen aan als het winnen van de Proximus-Pitch en zijn toekomstvisie op de reclamewereld.

 
Season 1

 

#10 .Lies Eeckman & magic and logic bij BMW

Lies Eeckman, Marketing Director BeLux bij BMW Group, maakte onlangs de shift van FMCG naar automotive. Ze heeft het in onze podcast over de verschillen, maar vooral gelijkenissen tussen de verschillende sectoren en haar manier van werken. Een vleugje Belgsiche schwung in het domein van deutsche Gründlichkeit.

 

#9. Thierry Geerts & de digitale wereld van morgen

De wereld waarin we leven is in verandering. En die verandering gaat snel. Thierry Geerts, Country Director bij Google, beschrijft deze transformatie in zijn nieuwste boek ‘Digitalis’ en verschaft ons enkele inzichten over de toekomst en de impact ervan op onze sector.

 



#8. Valérie Bracke & de overstap van de creatieve- naar de adverteerderskant

Na 20 jaar werken in een reclamebureau aan de slag gaan bij een adverteerder, dat zorgt ongetwijfeld voor interessante inzichten en leuke anekdotes. Valérie Bracke is Head of Brand, Media & Communication bij KBC en doet haar relaas over ‘the dark side of the moon’ in Afrit 10.

 

 

#7. Sigrid Van Den Houte & merken

Ze pendelt tussen Londen, Amsterdam, Keulen en Miami. Wij konden haar strikken voor een podcast op Belgische bodem. We gingen op de koffie bij Sigrid Van Den Houte van Liberty Global en hadden het over haar internationale carrière en haar visie rond merken anno 2018.

 

#6. Karel Verhoeven & kranten in een digitaal tijdperk

Deze keer geen verre verplaatsing. Voor de podcast met de hoofdredacteur van De Standaard, Karel Verhoeven, namen we simpelweg de lift naar de 1ste verdieping. We installeerden ons in het audiolokaal van De Standaard en hadden het onder andere over de toekomst van de krant(en), fake news en pay walls.

 

#5. Stéphanie Radochitzki & Digital Advertising

Het strand van Knokke-Heist bewees deze zomer de perfecte setting te zijn voor een ontspannend gesprek tussen Stéphanie Radochitzki, Digital & Performance Strategy Director bij IPG Mediabrands, en Charlotte Van Coevorden, Digital Strategy Manager bij Mediahuis. Met een glas in de hand hadden ze het over het veranderende medialandschap in de complexe digitale wereld van vandaag. 

 

#4. Mediahuis Connect & Consumer dating

Mediahuis Connect werkte samen met onderzoeksbureau GfK aan een nationaal consumentenonderzoek om op zoek te gaan naar de ideale match tussen merken en consumenten. In totaal namen ruim 4.000 respondenten aan het onderzoek deel en werden de consumentensegmenten van 182 merken in kaart gebracht. Katrien Berte (Product Manager Digital Advertising), Anne Ceulebrouck (Marketing Intelligence) en Jessica Bulthé (Data Analyst Digital Advertising) delen hun strafste insights en conclusies in onze podcast.

De handige e-brochure rond het onderzoek kan je hier downloaden.

 

#3. Alex Thoré & data

Alex Thoré nodigde ons tijdens zijn laatste maand als Director CRM, Branding & Communication bij Proximus uit voor een interview rond data en digitale marketing. Trui Lanckriet die de rol van Data Governance Lead opneemt bij Mediahuis onderwierp hem aan enkele rake vragen vanuit de iconische twin towers in Brussel.


#2. Johan Vandepoel & creativiteit

Noem hem gerust dé godfather van advertising, want in de Belgische reclamewereld is hij wereldberoemd. Als CEO van het ACC (Association of Communication Companies) houdt Johan Vandepoel de vinger aan de pols bij Belgische communicatiebedrijven. Wij konden hem strikken in onze studio voor een leerrijk gesprek rond creativiteit en advertising. Onze inspiratie vonden we in het nieuwe boek van Wim Vermeulen, Marketing voor de Mad Men van morgen.

 #1. Melanie Deziel & native advertising

In onze eerste aflevering hebben we het samen met Melanie Deziel, leading lady in de wereld van native advertising, over de ins en outs van native advertising. Ze maakte faam met haar beklijvend stuk voor The New York Times rond Netflix’ ‘Orange is the New Black’. Onze collega Hans De Loore, manager van Content Connections/MH Brand Studio kreeg de kans om haar enkele rake vragen te stellen.

 

Volg al onze podcasts: 

iTunes

spotify_icon-icons.com_62652 Spotify