Afrit 10 podcasts

#10 .Lies Eeckman & magic and logic bij BMW

Lies Eeckman, Marketing Director BeLux bij BMW Group, maakte onlangs de shift van FMCG naar automotive. Ze heeft het in onze podcast over de verschillen, maar vooral gelijkenissen tussen de verschillende sectoren en haar manier van werken. Een vleugje Belgsiche schwung in het domein van deutsche Gründlichkeit.

 

#9. Thierry Geerts & de digitale wereld van morgen

De wereld waarin we leven is in verandering. En die verandering gaat snel. Thierry Geerts, Country Director bij Google, beschrijft deze transformatie in zijn nieuwste boek ‘Digitalis’ en verschaft ons enkele inzichten over de toekomst en de impact ervan op onze sector.

 



#8. Valérie Bracke & de overstap van de creatieve- naar de adverteerderskant

Na 20 jaar werken in een reclamebureau aan de slag gaan bij een adverteerder, dat zorgt ongetwijfeld voor interessante inzichten en leuke anekdotes. Valérie Bracke is Head of Brand, Media & Communication bij KBC en doet haar relaas over ‘the dark side of the moon’ in Afrit 10.

 

 

#7. Sigrid Van Den Houte & merken

Ze pendelt tussen Londen, Amsterdam, Keulen en Miami. Wij konden haar strikken voor een podcast op Belgische bodem. We gingen op de koffie bij Sigrid Van Den Houte van Liberty Global en hadden het over haar internationale carrière en haar visie rond merken anno 2018.

 

#6. Karel Verhoeven & kranten in een digitaal tijdperk

Deze keer geen verre verplaatsing. Voor de podcast met de hoofdredacteur van De Standaard, Karel Verhoeven, namen we simpelweg de lift naar de 1ste verdieping. We installeerden ons in het audiolokaal van De Standaard en hadden het onder andere over de toekomst van de krant(en), fake news en pay walls.

 

#5. Stéphanie Radochitzki & Digital Advertising

Het strand van Knokke-Heist bewees deze zomer de perfecte setting te zijn voor een ontspannend gesprek tussen Stéphanie Radochitzki, Digital & Performance Strategy Director bij IPG Mediabrands, en Charlotte Van Coevorden, Digital Strategy Manager bij Mediahuis. Met een glas in de hand hadden ze het over het veranderende medialandschap in de complexe digitale wereld van vandaag. 

 

#4. Mediahuis Connect & Consumer dating

Mediahuis Connect werkte samen met onderzoeksbureau GfK aan een nationaal consumentenonderzoek om op zoek te gaan naar de ideale match tussen merken en consumenten. In totaal namen ruim 4.000 respondenten aan het onderzoek deel en werden de consumentensegmenten van 182 merken in kaart gebracht. Katrien Berte (Product Manager Digital Advertising), Anne Ceulebrouck (Marketing Intelligence) en Jessica Bulthé (Data Analyst Digital Advertising) delen hun strafste insights en conclusies in onze podcast.

De handige e-brochure rond het onderzoek kan je hier downloaden.

 

#3. Alex Thoré & data

Alex Thoré nodigde ons tijdens zijn laatste maand als Director CRM, Branding & Communication bij Proximus uit voor een interview rond data en digitale marketing. Trui Lanckriet die de rol van Data Governance Lead opneemt bij Mediahuis onderwierp hem aan enkele rake vragen vanuit de iconische twin towers in Brussel.


#2. Johan Vandepoel & creativiteit

Noem hem gerust dé godfather van advertising, want in de Belgische reclamewereld is hij wereldberoemd. Als CEO van het ACC (Association of Communication Companies) houdt Johan Vandepoel de vinger aan de pols bij Belgische communicatiebedrijven. Wij konden hem strikken in onze studio voor een leerrijk gesprek rond creativiteit en advertising. Onze inspiratie vonden we in het nieuwe boek van Wim Vermeulen, Marketing voor de Mad Men van morgen.

 #1. Melanie Deziel & native advertising

In onze eerste aflevering hebben we het samen met Melanie Deziel, leading lady in de wereld van native advertising, over de ins en outs van native advertising. Ze maakte faam met haar beklijvend stuk voor The New York Times rond Netflix’ ‘Orange is the New Black’. Onze collega Hans De Loore, manager van Content Connections/MH Brand Studio kreeg de kans om haar enkele rake vragen te stellen.

 

Volg al onze podcasts: 

iTunes

spotify_icon-icons.com_62652 Spotify