Hoe zet je media in om als merk relevant te blijven in de toekomst?

24 augustus 2017

 “Relevant zijn als merk? Dat betekent bouwen aan de veerkracht van je doelgroep.” Zo luidde het onderzoek dat we vorig jaar rond het begrip “merkrelevantie” uitvoerden. Want als je consumenten helpt om te gaan met de vele veranderingen en uitdagingen waarmee ze dagelijks geconfronteerd worden, maak je hen veerkrachtig. En voldoende veerkracht in iemands leven zorgt voor een veiliger gevoel, meer controle en de mogelijkheid om kansen te benutten.

Maar de markt verandert voortdurend van koers. Voortgestuwd door trends in globalisering, technologie en ecologie. Hoe blijf je dan als merk relevant?  

 Media laten je merk groeien

Wie relevant wil blijven als merk, zet het best zijn troeven in de verf en sleutelt aan zijn minpunten. Media helpen je daarbij, door op te vallen in nieuws en advertenties. Ze verhogen je naamsbekendheid, versterken je imago als toekomstgericht merk en leveren nieuwe klanten op. Tenminste als je de juiste kanalen inzet om jouw doelgroep te bereiken. Daarom vroegen we 2.700 consumenten om naast merken en sectoren, ook mediakanalen en mediatitels te beoordelen op basis van 14 drivers. Zo weet je als merk welke media je het best inzet om de drivers van jouw merk te versterken.

 

 ’s Ochtends de krant, overdag de nieuwswebsite

Om te volgen wat er in de wereld gebeurt, switchen consumenten naadloos van krant, radio en televisie naar sociale media, vlog  en websites, en omgekeerd. Precies zoals bij de sectoren en merken hebben consumenten ook bij de verschillende mediakanalen andere verwachtingen.

“MET DE GEKNIPE MEDIAMIX TUSSEN OFFLINE EN ONLINE BLIJF JE TOP OF MIND BIJ JE KLANTEN.”

 

Traditionele en nieuwe media vullen elkaar aan

Van de nieuwe media verwacht de consument dat ze de klok rond beschikbaar zijn, dat ze zijn leven makkelijker maken en dat hij vlot contact houdt met vrienden en familie. Voor wat er leeft in zijn buurt kijkt de consument naar de traditionele media. Ook wil hij dat die traditionele media in de toekomst nog veel meer de stap zetten naar online, met websites, apps en virtual reality.

 Media.jpg

Mediahuis Connect & GfK Belgium peilden naar de future-proofness van markten en merken. Met andere woorden: wat maakt jouw merk Future Forward en hoe blijf je dus als merk relevant? Ontdek het in dit e-book en speel zo nog beter in op de verwachtingen van consumenten.

New Call-to-action

Categorie: Digitaal adverteren, Consumer Insights, Efficiënt adverteren

Aurélie Meulemans

Auteur Aurélie Meulemans

Aurélie in een notendop? Dat begint bij advertising. Want na haar studies landde ze onmiddellijk in een reclame-omgeving. Eerst als Accountmanager en nadien als Marketeer. Aurélie houdt van creativiteit en van alles wat mooi is. In architectuur en design, in muziek en in 't'Stad'. En ook in van die kleine dingen. Zoals luidkeels zingen op een plaat van Bruno Mars of een heerlijk stukje (pure!) chocolade.