7 redenen waarom je best vandaag nog start met online adverteren

20 februari 2017

 Als bedrijfsleider wil je een gezonde groei realiseren. Dat betekent dat je continu op zoek gaat naar nieuwe klanten. Maar dat doe je niet zomaar. Potentiële klanten optimaal bereiken en overtuigen is daarom een van je grootste uitdagingen. Maar hoe doe je dat juist? Online adverteren is een ideale manier om je bedrijf op de kaart te zetten bij het publiek dat jij wilt bereiken. Of het resultaten oplevert? Absoluut. En daar hebben we zeven goede redenen voor. We lichten ze graag toe. 

1. Bereik je ideale klant

Online adverteren is de ideale manier om zo gericht mogelijk je doelpubliek te bereiken. Met je digitale advertenties bereik je namelijk enkel de mensen die voor jou relevant zijn. Heb je een duidelijk beeld van je ideale klant? Dan richt je je online advertentie op de woonplaats, de leeftijd, het geslacht of de interesses van jouw doelpubliek. Zo ben je zeker dat jouw investering maximaal zal opbrengen.
 

2. Laat je van je beste kant zien

Online advertenties laten je toe om zo creatief te zijn als jij dat wilt. Denk maar aan banners. Terwijl je vroeger slechts een afbeelding kon tonen, kun je nu een geanimeerde banner gebruiken, waardoor het hele verhaal wordt verteld. Maar er is meer, want vandaag kun je met video nog veel verder gaan. Video zorgt voor een impactvolle emotionele beleving, en wint aan populariteit. Wist je dat mensen jonger dan 30 online video verkiezen boven traditionele tv-uitzendingen? 
 

3. Direct informatie

Gedaan met nattevingerwerk. Na afloop van je online advertentiecampagne, krijg je onmiddellijk informatie over de prestaties ervan: hoeveel impressies   ze heeft genereert, hoeveel mensen erop hebben doorgeklikt en welke groep van mensen je overtuigde. Zo krijg je heel wat inzichten. En die gebruik je om campagnes die minder presteren snel te verbeteren of om succesvolle campagnes uit te breiden.
 

4. Betaalbaar

Twijfel je of online adverteren past binnen je budget? Maak je geen zorgen. Het budget bepaal je volledig zelf, want dat hangt af van jouw ambities en doelpubliek. Voor een kleine regio kun je meestal voor een beperkt budget  veel impact genereren voor jouw zaak. 
 

5. Iedereen online

Mensen kijken veel minder televisie dan vroeger, en nemen hun toevlucht tot hun computer en smartphone voor hun favoriete series, muziek en nieuws. Als ambitieus bedrijf ben je best op dezelfde plaats aanwezig als je doelgroep: het internet. Je krijgt er toegang tot een gigantisch publiek, waaruit jij je ideale klanten kiest. Wist je dat meer dan negen op de tien Vlamingen online aanwezig is? Dat de gemiddelde Belg voor meer dan 300  euro per jaar online koopt? En dat de smartphone voor het eerst populairder is dan TV? Redenen genoeg om je eerste online advertentiestappen te zetten.
 

6. Verhoog je naamsbekendheid

Wil je dat jouw bedrijf een brede bekendheid geniet in je streek? Dan is online adverteren de ideale manier om nieuwe potentiële klanten te bereiken. Zodra je de gewenste aandacht hebt gegenereerd, kun je die aandacht gebruiken om je nieuw product succesvol te lanceren of om een commerciële campagne te starten.
 

7. Van contact tot klant

Mensen gaan online op zoek naar informatie over producten en diensten vooraleer ze kopen. Je bent dus best online aanwezig. Er is een duidelijke link tussen jouw website en online adverteren, want banners  en video’s verleiden je doelpubliek en sturen ze richting jouw website. Zodra ze daar zijn, is het aan jou om ze te activeren: inschrijven op je nieuwsbrief, een afspraak maken of jouw product kopen. Online adverteren zorgt voor een maximale – én meetbare – conversie  naar jouw website.

Categorie: Digitaal adverteren, Regionaal adverteren

Annick Bracke

Auteur Annick Bracke

Reeds 24 jaar is Annick professioneel actief in de mediasector. Sinds enkele jaren focust zij zich als B2B marketeer bij Mediahuis Connect op de regionale adverteerdersmarkt. Gedreven door haar sportieve verleden begeleidt ze in haar vrije tijd jonge sporters, net op dezelfde manier als waarop ze met marketing bezig is: enthousiast, positief, doorzettend en steeds met een vleugje humor!