Melanie_Header_Blog.jpg

Denk als een journalist, schrijf als een storyteller.

11 april 2018

De kracht van native advertising: lessen van The New York Times

Vandaag is native advertising ingeburgerd als gewaardeerd element in de marketingmix. Native advertising is echter nog een jong concept. The New York Times lanceerde als een van de eerste klassieke uitgeverijen een eigen native ad studio (T Brand Studio). Hun model? Breng redactionele aanpak samen met storytelling en marketing.


T Brand Studio

The New York Times zette met T Brand Studio niet alleen een gedurfde stap, maar ook de standaard in native advertising: het toonde aan dat branded content qua aanpak en kwaliteit niet moest onderdoen voor het traditionele journalistieke werk. Getuige hiervan is het iconische Woman Inmates: een native advertentie van Netflix over vrouwen in het Amerikaanse gevangenissysteem. T Brand Studio oogstte hiermee niet alleen lof binnen de marketingsector, maar kon zelfs op goedkeurend gebrom rekenen van de journalisten van The New York Times.

Melanie Deziel
De drijvende kracht achter dit project bij de T Brand Studio was Melanie Deziel. Melanie wordt ondertussen wereldwijd erkend als expert inzake brand storytelling en native advertising. Ze is een native ad strateeg en schrijfster. Bovendien ook lid van het bestuur van de “Native Ad Institute”. Melanie won met haar werk tweemaal op rij de OMMA Award (Online Marketing Media & Advertising) voor Best Native Advertising Execution (2014 en 2015).

MH Brand Studio
Op 8 mei komt Melanie, naar aanleiding van de lancering van MH Brand Studio, naar Brussel. Melanie zal je leren hoe een native campagne aan te pakken, welke technieken te gebruiken om maximale aansluiting te vinden bij je doelpubliek en hoe je boeiende onderwerpen (die bij je merk passen) selecteert en uitwerkt. Melanie gaat hier voor de hands-on-aanpak: ze zal alle stappen in het proces illustreren met topvoorbeelden uit de business van native advertising. Tot slot brengt Dirk Vandekerckhove toelichting bij de oprichting van MH Brand Studio en toont hij hoe je als contentstrateeg naar een native project kijkt. Dirk is een op en top media-man die gedurende zijn ganse loopbaan werkte met merken, media en content. Hij werkte eerder voor de VUM, De Tijd, Roularta Media Groep en richtte Content Republic op. Vandaag staat Dirk mee aan de wieg van MH Brand Studio, de True Native divisie van Mediahuis.

 

Categorie: Native advertising, Efficiënt adverteren

Hans De Loore

Auteur Hans De Loore

Voordat Hans in 2012 voor Mediahuis de content marketing afdeling "Content Connections" oprichtte, was hij twaalf jaar lang uitgever bij - en mede-oprichter van - Minoc Business Press. Die uitgeefervaring op zowel B2B als B2C markten komt nu van pas bij het adviseren van klanten over hoe ze hun eigen contentprojecten kunnen uitbouwen, onderhouden en rentabiliseren. Verder probeert hij gletsjers (met klimijzers) en zijn kinderen (bij het gamen) te overwinnen, wat in beide gevallen steeds moeilijker wordt.