Jani shopt binnenkort (opnieuw) bij Torfs

28 februari 2018

JaniTV en Schoenen Torfs slaan binnenkort opnieuw de handen in elkaar. Inderdaad, na 3 succesvolle native campagnes, gaat Torfs ook dit voorjaar opnieuw een inspirerende online reeks opzetten met Jani Kazaltzis. Informatie en inspiratie rond schoenen en stijlen gaan daarbij hand in hand met interessante tips & tricks, én uiteraard ook met activatie naar de Torfs winkels en webshop. De videoreeks verschijnt op native pages binnen JaniTV en dankzij een gerichte uitzetting van display banners en trailers op alle Mediahuis sites, wordt de gewenste doelgroep geleid naar de content. Gerichte reclame gekoppeld aan relevante content voor de consument dus, hét toonbeeld van een goede native campagne. Wij waren benieuwd naar reacties en gingen op de koffie bij Maggie Hemmerechts, Marketing Manager bij Schoenen Torfs.

Dag Maggie, allereerst proficiat met de geslaagde campagne. Dat Native hot is, is absoluut een feit. Wat heeft jullie precies overtuigd om ook in deze nieuwe campagne voor native te gaan?
Torfs zet zwaar in op content marketing omdat we dicht bij onze klanten willen staan. Via deze native samenwerking met JaniTV kunnen we een band van herkenning creëren door middel van content. Elke vrouw herkent zich wel in één of meerdere video’s en dat betekent voor ons meer dan een klassieke online banner met de zoveelste schoen en korting. Dit sluit heel wat beter aan bij onze waarden als merk.

“Elke vrouw herkent zich wel in één of meerdere video’s en dat betekent voor ons meer dan een klassieke online banner met de zoveelste schoen en korting.


Waarom kozen jullie specifiek voor Jani?
Bij één van onze klantenleer-onderzoeken hebben we ontdekt dat Jani zeer geliefd is bij onze klanten. Niet alleen Jani, maar ook o.a. Sandra Bekkari en Karen Damen kwamen hier zeer positief uit. Ik zie wel een bepaald patroon. Al deze mensen zijn gewoon ECHT. Voor ons alleszins geen verrassingen.

 

Wat waren de reacties vanuit de community? En vanuit de Torfs medewerkers? Verkiezen ze deze aanpak boven de traditionele vorm van adverteren?
We kregen zeer positieve feedback. In de campagne van najaar 2017 hebben we op het originele concept een Torfs-sausje mogen gieten, wat we fantastisch vonden. Onze klanten werden zelfs opgeroepen om deel te nemen waardoor het nu 100% past binnen onze visie en missie. Dat is ook het leuke aan native advertising, het moet niet allemaal zo formeel zijn. Er kan aan gesleuteld worden. Dat is ook een van de positieve ervaringen met Mediahuis Connect: enthousiast en proactief meedenken. Alles is bespreekbaar en samen gaan we voor een optimaal resultaat. Top!

 

Waar zien jullie de voordelen van native adverteren versus de traditionele vorm van adverteren?
Volgens Pecherskiy biedt native advertising bedrijven de mogelijkheid om intellectueel een band met hun klanten op te bouwen door middel van content. Door dat verband te smeden, creëren bedrijven loyale klanten die keer op keer terugkeren. Hun advertenties zijn meer dan een foto en een korting. Native brengt een verhaal. Voor Torfs zetten wij dan ook alles op content marketing. Verhalen kan je niet brengen op de klassieke manier. We zijn al lang voorbij de tijd dat marketeers klanten iets kunnen opleggen. Wij willen oplossingen bieden, begrip tonen en inspiratie brengen die een meerwaarde kan geven aan onze klanten. Het moet voor hen toffe content zijn, het is tenslotte hun vrije tijd die zij opgeven om dit te willen zien, dus het moet nuttig voor hen zijn.

Wat je in de filmpjes ziet zijn échte verhalen, met échte emoties. Soms ook echte problemen die worden aangepakt en opgelost met de nodige ‘Jani humor’.

Dat kan je gewoonweg niet bereiken met klassieke media. Dit voelt gewoon MEER aan hoe Torfs is en nog meer wil zijn in de toekomst.

Bedankt Maggie. Content om naar uit te kijken, dat is zeker.

Wil je de afleveringen van de laatste campagne eens bekijken? Neem dan een kijkje op www.janitv.be/torfs. Via deze link verschijnen ook vanaf eind maart de nieuwe afleveringen.

Is je interesse voor native content geprikkeld en wil je graag eens vrijblijvend overleggen hoe Mediahuis Connect dit op maat van je merk kan aanpakken? Neem dan zeker contact op via videoconnect@mediahuis.be

 
 
Alle afleveringen

Categorie: Native advertising, Native advertising, Video, Digitaal adverteren

Sander Verniers

Auteur Sander Verniers

Geboren in 1987 tussen het Atomium en de Basiliek van Koekelberg draaide Sander al snel mee op het ritme van de hoofdstad. Na zijn studies Marketing en Digitale Marketing stapte hij op het vliegtuig op zoek naar het einde van de wereld, alvorens zich opnieuw in het Brusselse te vestigen. Eenmaal terug op temperatuur ging hij aan de slag bij zowel merken als reclamebureau’s waarna hij definitief neerstrijkt bij Mediahuis.